Obywatelskie Forum Gminy Rędziny

Obywatelskie Forum Gminy Rędziny

#1 2012-10-22 22:23:10

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 115
Punktów :   

Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Rewitalizacja linii kolejowej polega na przywróceniu parametrów linii (geometrycznych i konstrukcyjnych) wg stanu obecnego z równoczesną zdecydowaną poprawą jakości i bezpieczeństwa z jednoczesnym podjęciem modernizacji tych elementów infrastruktury (w ograniczonym zakresie), które obecnie uznaje się za węzłowe (zmiana systemu prowadzenia ruchu kolejowego, przebudowa przejazdów kolejowych w poziomie szyn, przebudowa obiektów inżynieryjnych, systemu zasilania, peronów itp.). Rewitalizacje polegają na odtworzeniu pierwotnego stanu linii kolejowej i są tańsze i prostsze niż modernizacje.W wyniku modernizacji następuje zmiana warunków użytkowania istniejących obiektów infrastruktury kolejowej poprzez przystosowanie ich do wyższych parametrów techniczno-eksploatacyjnych oraz wzrost wartości obiektów.Modernizacja ingeruje zarówno w geometrię jak i konstrukcję linii przez co jest znacznie bardziej kosztowna.

Po wykonaniu zadania  maksymalna prędkość dla pociągów pasażerskich wyniesie 120 km/h oraz 100 km/h dla pociągów towarowych.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc … chowy.html

http://www.przetargi.plk-sa.pl/kprzetar … =-17957000
http://www.plk-inwestycje.pl/inwestycje … iis-71-66/

Ostatnio edytowany przez mariano85bis (2013-08-15 17:38:14)

Offline

#2 2012-11-06 20:16:59

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 115
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Nowa kładka w stacji Rudniki  -> http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/70 … dniki.html

Czy to koniec z "małpim gajem" przy liniach kolejowych? ->  http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? … 0081530955
''§ 1.Na gruntach położonych w sąsiedztwie linii kolejowej drzewa i krzewy mogą być usytuowane w odległości nie mniejszej niż 15 m od osi skrajnego toru kolejowego.''

Nowe zasady układania i publikowania rozkładów jazdy w komunikacji publicznej :
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? … 0120000451
http://transinfo.pl/text.php?id=44194&from=tag
http://www.samorzad.lex.pl/czytaj/-/art … ladu-jazdy

Ostatnio edytowany przez mariano85bis (2013-08-15 17:24:57)

Offline

#3 2012-11-07 00:37:00

gwiazdor

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-08-17
Posty: 75
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

mariano85bis napisał:

Koniec z "małpim gajem" przy liniach kolejowych http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? … 0081530955
''§ 1.Na gruntach położonych w sąsiedztwie linii kolejowej drzewa i krzewy mogą być usytuowane w odległości nie mniejszej niż 15 m od osi skrajnego toru kolejowego.''

ale to jest z 2008 roku...

Offline

#4 2012-11-07 09:34:55

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 115
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Offline

#5 2012-12-25 11:43:58

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 115
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Wyremontują tory pomiędzy Koluszkami a Częstochową

Na koniec 2014 roku z Koluszek do Częstochowy pociągi pojadą 120 km/h – zapowiada PKP PLK. Prace remontowe na tym odcinku rozpoczną się w czerwcu przyszłego roku.

PKP PLK chce znacznie poprawić stan techniczny 124-kilometrowego odcinka linii numer 1 pomiędzy Koluszkami a Częstochową. Dziś na tej jednej z najważniejszych magistral w kraju prędkość maksymalna wynosi od 50 do 100 km/h.

–  Po zakończeniu prac zostaną przywrócone dawniej obowiązujące parametry – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość do 120 km/h. Dzięki remontowi do 100 km/h przyspieszy także ruch towarowy.

Roboty na szlaku i na stacjach

– W ramach projektu zaplanowane są roboty związane m.in. z remontem nawierzchni torowej (tory i rozjazdy), sieci trakcyjnej, przejazdów, urządzeń srk i teletechniki oraz tzw. roboty okołotorowe (oczyszczanie rowów bocznych, wycinka krzaków, koszenie trawy) – wylicza Dutkiewicz.

Pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a stacją Widzów Teklinów zabudowana zostanie nowa samoczynna blokada liniowa, a na całej trasie wyremontowane zostaną wszystkie wiadukty, mosty i przepusty.

Zmieniona zostanie także architektura układów torowych niektórych stacji. W Piotrkowie Trybunalskim zlikwidowany zostanie tor stacyjny nr 3 i wszystkie prowadzące do niego rozjazdy oraz jedna nastawnia. Nowe rozjazdy powstaną natomiast w posterunku odgałęźnym Wyczerpy, gdzie do linii nr 1 dochodzą tory z Chorzewa Siemkowic. Na stacji w Koluszkach wyremontowane zostaną dwa tory stacyjne, w Kłomnicach i Rudnikach – po jednym.

Nie tylko torowisko

Prace poprawią także stan infrastruktury pasażerskiej. PLK chce przebudować perony na osiemnastu stacjach i przystankach, m.in. w Rokicinach, Moszczenicy, Piotrkowie Trybunalskim, Kamieńsku, Radomsku i Rudnikach. Odnowione zostanie oświetlenie, zacznie działać monitoring. Na wszystkich przystankach na trasie staną nowe zegary.

Ośmiu oferentów

Do przetargu na projekt i realizację remontu stanęło osiem podmiotów. Najtańszą ofertę zgłosiło konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych POL-AQUA z Warszawy i trzech spółek hiszpańskich – DRAGADOS SA, Vias y Construcciones SA i Electren SA. Wyceniło ono prace na prawie 594,5 mln zł brutto – to nieco poniżej założonej przez PLK kwoty 601,5 mln zł. Pozostali oferenci to m.in. Torpol, Strabag, Mostostal Warszawa i konsorcjum Trakcja-Tiltra – PKP Energetyka. Jedynym kryterium wyboru jest najniższa cena.

PKP PLK finansuje inwestycje ze środków unijnych. – Przewidujemy współfinansowanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – mówi Dutkiewicz.

Utrudnienia przez półtora roku

– Zamknięcia torowe są zaplanowane w rozkładzie jazdy w latach 2013 i 2014  r. – mówi Maciej Dutkiewicz. Oprócz utrudnień na linii nr 1 konieczne będzie czasowe zamknięcie torów także na łącznicach 538 Pękowice – Bęzelin i 536 Słotwiny – Bęzelin oraz na towarowej linii nr 24 z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa. Na zrealizowanie całej inwestycji, włącznie z projektem, zwycięzca przetargu będzie miał dwa lata.

źródło : http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11 … chowa.html

Ostatnio edytowany przez mariano85bis (2013-08-15 17:32:55)

Offline

#6 2013-04-18 15:14:46

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 115
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

PKP Polskie Linii Kolejowe podpisały umowę na rewitalizację tej trasy kosztem blisko 600 mln zł.

To jeden z dużych projektów rewitalizacyjnych PLK mających zwiększać absorpcję środków unijnych na kolei. Rewitalizacje polegają na odtworzeniu pierwotnego stanu linii kolejowej i są tańsze i prostsze niż modernizacje – zakładające zwykle poprawę parametrów i zwiększanie szybkości. Ich najważniejszymi efektami są podwyższenie bezpieczeństwa ruchu i likwidacja ograniczeń prędkości.

Linia nr 1 na odcinku Koluszki – Częstochowa to fragment dawnej kolei warszawsko-wiedeńskej. Choć większość dalekobieżnych pociągów na trasie z Warszawy do Katowic i Krakowa kursuje obecnie równoległą, nowocześniejszą Centralną Magistralą Kolejową, to także ta linia jest intensywnie używana w ruchu regionalnym i ponadregionalnym.Plan robót w ramach zawartego kontraktu obejmuje wymianę torów na długości ponad 158 km, wymianę ok. 83 km sieci trakcyjnej, oraz remont 51 obiektów inżynieryjnych (30 mostów, 5 wiaduktów, 15 przepustów, 1 muru oporowego). Zaplanowano też odnowienie 43 peronów, remont 24 przejazdów i wymianę 142 rozjazdów.

Zakres rewitalizacji obejmie łącznie 11 stacji: Koluszki, Rokiciny, Baby, Piotrków Trybunalski, Rozprza, Gorzkowice, Gomunice, Radomsko, Widzów Teklinów, Kłomnice oraz Rudniki koło Częstochowy.

Wartą 594,5 mln zł umowę na te prace zawarto z konsorcjum, w którym liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL-AQUA, a partnerami firmy Dragados, Vias y Construcciones i Electren. Wykonawca najpierw sporządzi dokumentację projektową (w 150 dni), a potem przystąpi do zasadniczych robót, które powinien zakończyć w 730 dni od podpisania umowy.

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/sl … omosc.html

Offline

#7 2014-04-23 09:28:20

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 115
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Do 2015 roku zrewitalizowany zostanie 125-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 1 pomiędzy Koluszkami i Częstochową. Skróci to czas przejazdu między tymi miastami o pół godziny. Koszt inwestycji to blisko 600 mln zł. Za jej obsługę geodezyjną odpowiada firma Geoplan ze Zgierza.

http://geoforum.pl/?page=news&id=15641& … ej-jedynce
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc … CE-20.html


Grupa DSS dostarczy do końca tego roku kruszywa o wartości blisko 16 mln zł brutto dla konsorcjum Pol-Aqua – Dragados – Vias – Electren. Zostaną one wykorzystane przy modernizacji linii kolejowej nr 1 Koluszki – Częstochowa.

http://www.rynek-kolejowy.pl/46971/dss_ … chowa.html


Prawie 150 rozjazdów kolejowych zostanie zabudowanych przez spółkę KZN Rail na odcinku Koluszki-Częstochowa linii kolejowej nr 1. Znaczną część z nich wyprodukuje lider Grupy KZN Bieżanów – spółka Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe Bieżanów.

http://www.rynek-kolejowy.pl/48519/rozj … zanow.html


Podpisanie umowy na roboty palowe na linii kolejowej nr 1 Koluszki - Częstochowa

http://www.aarsleff.com.pl/aktualnosci/ … chowa.html


Remont torów i peronów w Radomsku

http://radomsko.naszemiasto.pl/artykul/ … ,id,t.html
http://radomsko.naszemiasto.pl/artykul/ … ,id,t.html

- Linia kolejowa nr 1 Warszawa - Katowice, na odcinku Koluszki - Częstochowa jest jedną z głównych linii kolejowych w kraju. Dlatego projekt ma bardzo duże znaczenie dla przewozów pasażerskich i towarowych nie tylko na terenie województwa śląskiego i łódzkiego, ale i dla całego systemu transportowego w Polsce.

http://www.rynek-kolejowy.pl/48401/160_ … chowy.html


Pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a stacją Widzów Teklinów zabudowana zostanie nowa samoczynna blokada liniowa, a na całej trasie wyremontowane zostaną wszystkie wiadukty, mosty i przepusty. Zmieniona zostanie także architektura układów torowych niektórych stacji. W Piotrkowie Trybunalskim zlikwidowany zostanie tor stacyjny nr 3 i wszystkie prowadzące do niego rozjazdy oraz jedna nastawnia. Nowe rozjazdy powstaną natomiast w posterunku odgałęźnym Wyczerpy, gdzie do linii nr 1 dochodzą tory z Chorzewa Siemkowic. Na stacji w Koluszkach wyremontowane zostaną dwa tory stacyjne, w Kłomnicach i Rudnikach – po jednym.

http://www.epiotrkow.pl/artykul/Bedzie- … nr-1,16408


Ma być sprawniej, ciszej i co najważniejsze szybciej. Ruszyła wymian 160-ciu kilometrów torów na trasie Koluszki-Częstochowa. Dzięki inwestycji za ponad 500 milionów złotych, pociągi będą mogły jeździć z prędkością 120-tu kilometrów na godzinę. To może nie europejska prędkość marzeń, ale jednak postęp, przy obecnych ograniczeniach, których przyczyną są kilkudziesięcioletnie zaniedbania w remontach infrastruktury kolejowej.

http://www.tvs.pl/46664,szybsza_podroz_ … torow.html


2014r.

Siedem przebudowanych peronów to niejedyne efekty dotychczas przeprowadzonych prac. PKP Polskie Linie Kolejowe wymieniły już tor na szlaku Radomsko – Widzów Teklinów, Kłomnice – Częstochowa oraz stacji Koluszki. Zakończono także wymianę sieci trakcyjnej między Rudnikami a Częstochową. Na siedmiu stacjach jest 28 nowych rozjazdów – Koluszki, Rokiciny, Baby, Radomsko, Widzów Teklinów, Rudniki, Wyczerpy. Rozpoczęły się kolejne prace na szlaku Baby – Piotrków Trybunalski oraz na stacji Piotrków Trybunalski, a także na drugim torze na odcinkach: Rudniki – Kłomnice, Gomunice – Gorzkowice, Widzów Teklinów – Radomsko..

http://www.rynek-kolejowy.pl/51379/trwa … chowy.html
http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/info … howy-2306/
http://www.skyscrapercity.com/showthrea … 716&page=3


Stan na 5 kwietnia 2014r. :
cz.1 odcinek wiedenki Częstochowa Główna Osobowa - Radomsko
http://www.youtube.com/watch?v=x9hz5t2sDy8
cz2. szlak Radomsko - Piotrków Trybunalski
http://www.youtube.com/watch?v=yIk6958l20A
cz3 wiedenka na odcinku Piotrków Tryb. - Koluszki
http://www.youtube.com/watch?v=n2ljwCZ8rSg

Wyższe, wygodniejsze i wyposażone m.in. w nowe nagłośnienie perony – to jeden z efektów rewitalizacji linii kolejowej nr 1 pomiędzy Koluszkami a Częstochową. Do października br. przebudowano 32 obiekty. W kolejce czeka 11 kolejnych.
Docelowo każdy z 43 peronów będzie wyposażony nie tylko w nowe oświetlenie, system nagłaśniający oraz wiaty i elementy małej architektury. Dzięki specjalnym pochylniom obiekty będą bardziej przyjazne osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wsiadanie do pociągów będzie wygodniejsze, a to za sprawą podwyższenia peronów z dotychczasowych 35 cm do 55 cm. Inwestycja pozwoli też zwiększyć prędkość pociągów. Po zakończeniu wszystkich prac przejazd z Koluszek do Częstochowy będzie krótszy o pół godziny.

http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/info … niej-2657/

Ostatnio edytowany przez mariano85bis (2015-04-20 20:12:38)

Offline

#8 2015-04-20 20:03:36

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 115
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Linia kolejowa nr.1 - "wiedenka" na 125km odcinku Koluszki - Częstochowa w trakcie rewitalizacji :
https://www.youtube.com/watch?v=IrocOxdIxco (12 kwietnia 2015r.)

Offline

#9 2015-10-06 14:42:23

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 115
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Wisienką na torcie, w związku z zakończeniem rewitalizacji wiedenki na odcinku z Koluszek do Częstochowy, będzie skierowanie od nowego (marcowego) rozkładu jazdy pociągów Pendolino w relacji Wrocław - Warszawa - Wrocław, przez Opole, Lubliniec ,Częstochowę Główną Osobową i Koluszki.W związku z modernizacją linii kolejowej nr 4 tzw. Centralnej Magistrali Kolejowej Grodzisk Mazowiecki - Włoszczowa Północ - Zawiercie . "Dziobaki'' oraz nowe pociągi klasy ekonomicznej (TLK,IC), typu Pesa Dart i Stadler  Flirt 3 do m.in. Warszawy , Wrocławia lub Trójmiasta, podróżnych zabiorą na dworcu w centrum miasta. 
Szczegóły nowego rozkładu jazdy  : http://rozklad.plk-sa.pl/

Ostatnio edytowany przez mariano85bis (2015-11-03 19:19:20)

Offline

#10 2015-11-04 18:29:17

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 115
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Na przejeździe kolejowym, na drodze powiatowej Marianka - Rędziny, działa już samoczynna sygnalizacja przejazdowa.

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.redziny.pun.pl Ustka domki Darłówko noclegi