Obywatelskie Forum Gminy Rędziny

Obywatelskie Forum Gminy Rędziny

#1 2012-10-22 22:23:10

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 120
Punktów :   

Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Rewitalizacja linii kolejowej polega na przywróceniu parametrów linii (geometrycznych i konstrukcyjnych) wg stanu obecnego z równoczesną zdecydowaną poprawą jakości i bezpieczeństwa z jednoczesnym podjęciem modernizacji tych elementów infrastruktury (w ograniczonym zakresie), które obecnie uznaje się za węzłowe (zmiana systemu prowadzenia ruchu kolejowego, przebudowa przejazdów kolejowych w poziomie szyn, przebudowa obiektów inżynieryjnych, systemu zasilania, peronów itp.). Rewitalizacje polegają na odtworzeniu pierwotnego stanu linii kolejowej i są tańsze i prostsze niż modernizacje.W wyniku modernizacji następuje zmiana warunków użytkowania istniejących obiektów infrastruktury kolejowej poprzez przystosowanie ich do wyższych parametrów techniczno-eksploatacyjnych oraz wzrost wartości obiektów.Modernizacja ingeruje zarówno w geometrię jak i konstrukcję linii przez co jest znacznie bardziej kosztowna.

Po wykonaniu zadania  maksymalna prędkość dla pociągów pasażerskich wyniesie 120 km/h oraz 100 km/h dla pociągów towarowych.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc … chowy.html

http://www.przetargi.plk-sa.pl/kprzetar … =-17957000
http://www.plk-inwestycje.pl/inwestycje … iis-71-66/

Ostatnio edytowany przez mariano85bis (2013-08-15 17:38:14)

Offline

#2 2012-11-06 20:16:59

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 120
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Nowa kładka w stacji Rudniki  -> http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/70 … dniki.html

Czy to koniec z "małpim gajem" przy liniach kolejowych? ->  http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? … 0081530955
''§ 1.Na gruntach położonych w sąsiedztwie linii kolejowej drzewa i krzewy mogą być usytuowane w odległości nie mniejszej niż 15 m od osi skrajnego toru kolejowego.''

Nowe zasady układania i publikowania rozkładów jazdy w komunikacji publicznej :
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? … 0120000451
http://transinfo.pl/text.php?id=44194&from=tag
http://www.samorzad.lex.pl/czytaj/-/art … ladu-jazdy

Ostatnio edytowany przez mariano85bis (2013-08-15 17:24:57)

Offline

#3 2012-11-07 00:37:00

gwiazdor

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-08-17
Posty: 75
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

mariano85bis napisał:

Koniec z "małpim gajem" przy liniach kolejowych http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? … 0081530955
''§ 1.Na gruntach położonych w sąsiedztwie linii kolejowej drzewa i krzewy mogą być usytuowane w odległości nie mniejszej niż 15 m od osi skrajnego toru kolejowego.''

ale to jest z 2008 roku...

Offline

#4 2012-11-07 09:34:55

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 120
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Offline

#5 2012-12-25 11:43:58

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 120
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Wyremontują tory pomiędzy Koluszkami a Częstochową

Na koniec 2014 roku z Koluszek do Częstochowy pociągi pojadą 120 km/h – zapowiada PKP PLK. Prace remontowe na tym odcinku rozpoczną się w czerwcu przyszłego roku.

PKP PLK chce znacznie poprawić stan techniczny 124-kilometrowego odcinka linii numer 1 pomiędzy Koluszkami a Częstochową. Dziś na tej jednej z najważniejszych magistral w kraju prędkość maksymalna wynosi od 50 do 100 km/h.

–  Po zakończeniu prac zostaną przywrócone dawniej obowiązujące parametry – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość do 120 km/h. Dzięki remontowi do 100 km/h przyspieszy także ruch towarowy.

Roboty na szlaku i na stacjach

– W ramach projektu zaplanowane są roboty związane m.in. z remontem nawierzchni torowej (tory i rozjazdy), sieci trakcyjnej, przejazdów, urządzeń srk i teletechniki oraz tzw. roboty okołotorowe (oczyszczanie rowów bocznych, wycinka krzaków, koszenie trawy) – wylicza Dutkiewicz.

Pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a stacją Widzów Teklinów zabudowana zostanie nowa samoczynna blokada liniowa, a na całej trasie wyremontowane zostaną wszystkie wiadukty, mosty i przepusty.

Zmieniona zostanie także architektura układów torowych niektórych stacji. W Piotrkowie Trybunalskim zlikwidowany zostanie tor stacyjny nr 3 i wszystkie prowadzące do niego rozjazdy oraz jedna nastawnia. Nowe rozjazdy powstaną natomiast w posterunku odgałęźnym Wyczerpy, gdzie do linii nr 1 dochodzą tory z Chorzewa Siemkowic. Na stacji w Koluszkach wyremontowane zostaną dwa tory stacyjne, w Kłomnicach i Rudnikach – po jednym.

Nie tylko torowisko

Prace poprawią także stan infrastruktury pasażerskiej. PLK chce przebudować perony na osiemnastu stacjach i przystankach, m.in. w Rokicinach, Moszczenicy, Piotrkowie Trybunalskim, Kamieńsku, Radomsku i Rudnikach. Odnowione zostanie oświetlenie, zacznie działać monitoring. Na wszystkich przystankach na trasie staną nowe zegary.

Ośmiu oferentów

Do przetargu na projekt i realizację remontu stanęło osiem podmiotów. Najtańszą ofertę zgłosiło konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych POL-AQUA z Warszawy i trzech spółek hiszpańskich – DRAGADOS SA, Vias y Construcciones SA i Electren SA. Wyceniło ono prace na prawie 594,5 mln zł brutto – to nieco poniżej założonej przez PLK kwoty 601,5 mln zł. Pozostali oferenci to m.in. Torpol, Strabag, Mostostal Warszawa i konsorcjum Trakcja-Tiltra – PKP Energetyka. Jedynym kryterium wyboru jest najniższa cena.

PKP PLK finansuje inwestycje ze środków unijnych. – Przewidujemy współfinansowanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – mówi Dutkiewicz.

Utrudnienia przez półtora roku

– Zamknięcia torowe są zaplanowane w rozkładzie jazdy w latach 2013 i 2014  r. – mówi Maciej Dutkiewicz. Oprócz utrudnień na linii nr 1 konieczne będzie czasowe zamknięcie torów także na łącznicach 538 Pękowice – Bęzelin i 536 Słotwiny – Bęzelin oraz na towarowej linii nr 24 z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa. Na zrealizowanie całej inwestycji, włącznie z projektem, zwycięzca przetargu będzie miał dwa lata.

źródło : http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11 … chowa.html

Ostatnio edytowany przez mariano85bis (2013-08-15 17:32:55)

Offline

#6 2013-04-18 15:14:46

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 120
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

PKP Polskie Linii Kolejowe podpisały umowę na rewitalizację tej trasy kosztem blisko 600 mln zł.

To jeden z dużych projektów rewitalizacyjnych PLK mających zwiększać absorpcję środków unijnych na kolei. Rewitalizacje polegają na odtworzeniu pierwotnego stanu linii kolejowej i są tańsze i prostsze niż modernizacje – zakładające zwykle poprawę parametrów i zwiększanie szybkości. Ich najważniejszymi efektami są podwyższenie bezpieczeństwa ruchu i likwidacja ograniczeń prędkości.

Linia nr 1 na odcinku Koluszki – Częstochowa to fragment dawnej kolei warszawsko-wiedeńskej. Choć większość dalekobieżnych pociągów na trasie z Warszawy do Katowic i Krakowa kursuje obecnie równoległą, nowocześniejszą Centralną Magistralą Kolejową, to także ta linia jest intensywnie używana w ruchu regionalnym i ponadregionalnym.Plan robót w ramach zawartego kontraktu obejmuje wymianę torów na długości ponad 158 km, wymianę ok. 83 km sieci trakcyjnej, oraz remont 51 obiektów inżynieryjnych (30 mostów, 5 wiaduktów, 15 przepustów, 1 muru oporowego). Zaplanowano też odnowienie 43 peronów, remont 24 przejazdów i wymianę 142 rozjazdów.

Zakres rewitalizacji obejmie łącznie 11 stacji: Koluszki, Rokiciny, Baby, Piotrków Trybunalski, Rozprza, Gorzkowice, Gomunice, Radomsko, Widzów Teklinów, Kłomnice oraz Rudniki koło Częstochowy.

Wartą 594,5 mln zł umowę na te prace zawarto z konsorcjum, w którym liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL-AQUA, a partnerami firmy Dragados, Vias y Construcciones i Electren. Wykonawca najpierw sporządzi dokumentację projektową (w 150 dni), a potem przystąpi do zasadniczych robót, które powinien zakończyć w 730 dni od podpisania umowy.

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/sl … omosc.html

Offline

#7 2014-04-23 09:28:20

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 120
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Do 2015 roku zrewitalizowany zostanie 125-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 1 pomiędzy Koluszkami i Częstochową. Skróci to czas przejazdu między tymi miastami o pół godziny. Koszt inwestycji to blisko 600 mln zł. Za jej obsługę geodezyjną odpowiada firma Geoplan ze Zgierza.

http://geoforum.pl/?page=news&id=15641& … ej-jedynce
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc … CE-20.html


Grupa DSS dostarczy do końca tego roku kruszywa o wartości blisko 16 mln zł brutto dla konsorcjum Pol-Aqua – Dragados – Vias – Electren. Zostaną one wykorzystane przy modernizacji linii kolejowej nr 1 Koluszki – Częstochowa.

http://www.rynek-kolejowy.pl/46971/dss_ … chowa.html


Prawie 150 rozjazdów kolejowych zostanie zabudowanych przez spółkę KZN Rail na odcinku Koluszki-Częstochowa linii kolejowej nr 1. Znaczną część z nich wyprodukuje lider Grupy KZN Bieżanów – spółka Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe Bieżanów.

http://www.rynek-kolejowy.pl/48519/rozj … zanow.html


Podpisanie umowy na roboty palowe na linii kolejowej nr 1 Koluszki - Częstochowa

http://www.aarsleff.com.pl/aktualnosci/ … chowa.html


Remont torów i peronów w Radomsku

http://radomsko.naszemiasto.pl/artykul/ … ,id,t.html
http://radomsko.naszemiasto.pl/artykul/ … ,id,t.html

- Linia kolejowa nr 1 Warszawa - Katowice, na odcinku Koluszki - Częstochowa jest jedną z głównych linii kolejowych w kraju. Dlatego projekt ma bardzo duże znaczenie dla przewozów pasażerskich i towarowych nie tylko na terenie województwa śląskiego i łódzkiego, ale i dla całego systemu transportowego w Polsce.

http://www.rynek-kolejowy.pl/48401/160_ … chowy.html


Pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a stacją Widzów Teklinów zabudowana zostanie nowa samoczynna blokada liniowa, a na całej trasie wyremontowane zostaną wszystkie wiadukty, mosty i przepusty. Zmieniona zostanie także architektura układów torowych niektórych stacji. W Piotrkowie Trybunalskim zlikwidowany zostanie tor stacyjny nr 3 i wszystkie prowadzące do niego rozjazdy oraz jedna nastawnia. Nowe rozjazdy powstaną natomiast w posterunku odgałęźnym Wyczerpy, gdzie do linii nr 1 dochodzą tory z Chorzewa Siemkowic. Na stacji w Koluszkach wyremontowane zostaną dwa tory stacyjne, w Kłomnicach i Rudnikach – po jednym.

http://www.epiotrkow.pl/artykul/Bedzie- … nr-1,16408


Ma być sprawniej, ciszej i co najważniejsze szybciej. Ruszyła wymian 160-ciu kilometrów torów na trasie Koluszki-Częstochowa. Dzięki inwestycji za ponad 500 milionów złotych, pociągi będą mogły jeździć z prędkością 120-tu kilometrów na godzinę. To może nie europejska prędkość marzeń, ale jednak postęp, przy obecnych ograniczeniach, których przyczyną są kilkudziesięcioletnie zaniedbania w remontach infrastruktury kolejowej.

http://www.tvs.pl/46664,szybsza_podroz_ … torow.html


2014r.

Siedem przebudowanych peronów to niejedyne efekty dotychczas przeprowadzonych prac. PKP Polskie Linie Kolejowe wymieniły już tor na szlaku Radomsko – Widzów Teklinów, Kłomnice – Częstochowa oraz stacji Koluszki. Zakończono także wymianę sieci trakcyjnej między Rudnikami a Częstochową. Na siedmiu stacjach jest 28 nowych rozjazdów – Koluszki, Rokiciny, Baby, Radomsko, Widzów Teklinów, Rudniki, Wyczerpy. Rozpoczęły się kolejne prace na szlaku Baby – Piotrków Trybunalski oraz na stacji Piotrków Trybunalski, a także na drugim torze na odcinkach: Rudniki – Kłomnice, Gomunice – Gorzkowice, Widzów Teklinów – Radomsko..

http://www.rynek-kolejowy.pl/51379/trwa … chowy.html
http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/info … howy-2306/
http://www.skyscrapercity.com/showthrea … 716&page=3


Stan na 5 kwietnia 2014r. :
cz.1 odcinek wiedenki Częstochowa Główna Osobowa - Radomsko
http://www.youtube.com/watch?v=x9hz5t2sDy8
cz2. szlak Radomsko - Piotrków Trybunalski
http://www.youtube.com/watch?v=yIk6958l20A
cz3 wiedenka na odcinku Piotrków Tryb. - Koluszki
http://www.youtube.com/watch?v=n2ljwCZ8rSg

Wyższe, wygodniejsze i wyposażone m.in. w nowe nagłośnienie perony – to jeden z efektów rewitalizacji linii kolejowej nr 1 pomiędzy Koluszkami a Częstochową. Do października br. przebudowano 32 obiekty. W kolejce czeka 11 kolejnych.
Docelowo każdy z 43 peronów będzie wyposażony nie tylko w nowe oświetlenie, system nagłaśniający oraz wiaty i elementy małej architektury. Dzięki specjalnym pochylniom obiekty będą bardziej przyjazne osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wsiadanie do pociągów będzie wygodniejsze, a to za sprawą podwyższenia peronów z dotychczasowych 35 cm do 55 cm. Inwestycja pozwoli też zwiększyć prędkość pociągów. Po zakończeniu wszystkich prac przejazd z Koluszek do Częstochowy będzie krótszy o pół godziny.

http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/info … niej-2657/

Ostatnio edytowany przez mariano85bis (2015-04-20 20:12:38)

Offline

#8 2015-04-20 20:03:36

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 120
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Linia kolejowa nr.1 - "wiedenka" na 125km odcinku Koluszki - Częstochowa w trakcie rewitalizacji :
https://www.youtube.com/watch?v=IrocOxdIxco (12 kwietnia 2015r.)

Offline

#9 2015-10-06 14:42:23

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 120
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Wisienką na torcie, w związku z zakończeniem rewitalizacji wiedenki na odcinku z Koluszek do Częstochowy, będzie skierowanie od nowego (marcowego) rozkładu jazdy pociągów Pendolino w relacji Wrocław - Warszawa - Wrocław, przez Opole, Lubliniec ,Częstochowę Główną Osobową i Koluszki.W związku z modernizacją linii kolejowej nr 4 tzw. Centralnej Magistrali Kolejowej Grodzisk Mazowiecki - Włoszczowa Północ - Zawiercie . "Dziobaki'' oraz nowe pociągi klasy ekonomicznej (TLK,IC), typu Pesa Dart i Stadler  Flirt 3 do m.in. Warszawy , Wrocławia lub Trójmiasta, podróżnych zabiorą na dworcu w centrum miasta. 
Szczegóły nowego rozkładu jazdy  : http://rozklad.plk-sa.pl/

Ostatnio edytowany przez mariano85bis (2015-11-03 19:19:20)

Offline

#10 2015-11-04 18:29:17

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 120
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Na przejeździe kolejowym, na drodze powiatowej Marianka - Rędziny, działa już samoczynna sygnalizacja przejazdowa.

Offline

#11 2017-12-04 19:22:43

mariano85bis

Użytkownik

Skąd: Rędziny/Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-12-13
Posty: 120
Punktów :   

Re: Modernizacja lini kolejowej Cżestochowa-Rudniki-Radomsko-Koluszki 2013

Budynek dworca kolejowego w Rudnikach od dłuższego czasu stoi pusty i niszczeje, a w najbliższej przyszłości może nawet w ogóle przestać istnieć. Władze gminy nie chcą do tego dopuścić, co więcej chciałyby przywrócić go do życia

Wójt Paweł Militowski rozmawiał w tej sprawie z przedstawicielami PKP podczas listopadowego spotkania Związku Gmin i Powiatów. Mowa była zarówno o lepszym zabezpieczeniu budynku, jak i poważniejszym zainwestowaniu w ten obiekt.

– Z informacji, które uzyskaliśmy wynika, że PKP nie zamierzają dłużej utrzymywać dworca w Rudnikach i rozważają jego wyburzenie w niedalekiej przyszłości – mówi wójt. – Tymczasem wielu mieszkańców życzyłoby sobie, żeby gmina budynek przejęła i odnowiła. I właśnie takie starania podejmujemy – dodaje.

Władze samorządowe przymierzają się do realizacji projektu rewitalizacyjnego, na który chciałyby pozyskać środki zewnętrzne. Sprawa jest na wstępnym etapie, ale nietrudno przewidzieć, że byłaby to kosztowna inwestycja, więc bez dofinansowania bardzo trudno byłoby ją zrealizować. Zanim jednak urząd w ogóle przystąpi do projektowania i starań o pomoc finansową, musi stać się właścicielem terenu, obecnie w dalszym ciągu należącego do kolei. Rozmowy w tej kwestii trwają.

Dworzec w Rudnikach od dawna nie funkcjonuje jako obiekt obsługujący pasażerów pociągów. Przez jakiś czas – jeszcze kilka lat temu – niektóre pomieszczenia były wykorzystywane, służąc za lokale mieszkalne lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej. Ostatnio niestety stoi już całkowicie pusty i coraz bardziej niszczeje.
http://www.redziny.pl/mozliwa-rewitalizacja-dworca-pkp/

"To niby po co komu ta łazienka? No jak to, żeby ludzie myśleli, że Solska to byle kto, że nie stać nas na łazienkę?"

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.redziny.pun.pl